Home

Je herkent je in (kenmerken van) autisme. Misschien omdat je steeds meer informatie in de media leest, waarin je jezelf herkent. Of doordat je zoon of dochter gediagnosticeerd is en je gedrag terug ziet bij je zelf. Je hebt geen behoefte aan een diagnose, maar loopt wel tegen zaken in het leven aan. Of je hebt wel een diagnose gekregen en loopt tegen dingen aan waar je hulp bij kunt gebruiken.

Is dit wat jij herkent?

  • Je ervaart veel stress in het dagelijks leven
    Je weet niet goed hoe je zaken aan moet pakken en bent de hele dag daarmee bezig. Je vindt geen ruimte voor dingen die je echt leuk vindt en energie geven.
  • Je legt de lat voor jezelf te hoog
    Je wilt goed werk afleveren, je huishouden en financiën op orde hebben. Je probeert alle ballen in de lucht te houden. Hierdoor kun je voor je gevoel alles maar half doen. Dit voelt als falen.
  • Je ervaart de werkdruk als te groot (thuis en/of op je werk)
    Je hebt het gevoel dat er meer van je verwacht wordt, dan je aankunt. Hierdoor voel je je niet capabel.
  • Je merkt dat de communicatie met vrienden/familie/collega’s niet lekker loopt
    Je weet niet goed hoe je een gesprek moet beginnen en al die gesprekken over koetjes en kalfjes vind je vreselijk.
  • Je hebt chaos in je hoofd
    Je hoofd zit zo vol met (pieker)gedachten, dat je niet meer helder kunt denken.
  • Je hebt moeite met het stellen van prioriteiten
    Je vindt het lastig hoofd- en bijzaken van elkaar te onderscheiden en weet niet waarmee je moet beginnen. Hierdoor komt er minder uit je handen dan je zou willen.
  • Je hebt veel tijd nodig om tot rust te komen
    Door je volle hoofd en dagelijkse stress heb je het gevoel niet meer tot rust te komen, waardoor je je continu moe voelt.
  • Je weet niet wat je hieraan kunt doen
    Je wilt zo graag tijd voor meer ontspanning en leuke dingen, maar je hebt geen idee hoe je dit aan moet pakken. Je bent al zo moe.
  • Je wilt dit veranderen
    Dat kan!

Geef me de rust te accepteren wat ik niet kan veranderen, de moed om te veranderen waar ik kan veranderen en de wijsheid om het verschil te zien.

Wil jij ook leren:

  • Je stresssignalen en de oorzaken van stress beter herkennen, zodat je minder stress ervaart?
  • Een goede structuur maken en balans tussen inspanning en ontspanning vinden, zodat je meer rust kunt ervaren?
  • Helder te communiceren over stress, grenzen en hulp zodat het contact met anderen kan verbeteren?

Wil jij je persoonlijk verder ontwikkelen en ben je bereid om hierin te investeren, dan help ik je graag verder. Wil je weten wat ik voor je kan betekenen? Neem dan contact met mij op en ik benader je voor een vrijblijvend oriënterend gesprek.